سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راههای درمان دندان قروچه بعد لمینت دندان چیست

راههای درمان دندان قروچه در خواب بزرگ سالان کودکانه 2022

چگونه یک محافظ شب از دندان های شما محافظت می کند نگهبانان شب در واقع هیچ کاری برای پیشگیری یا درمان دندان قروچه انجام نمی دهند. دندان قروچه اغلب نتیجه بیماری دیگری است که بیمار با آن دست و پنجه نرم می کند، مانند استرس، مسائل عاطفی یا بیش فعالی عضلات فک. تنها راه درمان دندان قروچه درمان علت اصلی آن است. با توجه به اینکه تشخیص علت دندان قروچه (مخصوصاً اگر علت غیر فیزیکی باشد) چقدر می تواند سخت باشد، دندانپزشکان اغلب استفاده از محافظ شب را برای به حداقل رساندن آسیب وارده به دندان های بیمار در حین درمان توصیه می کنند.


چرا دندان قروچه برای دندان مضر است؟

دندان قروچه منجر به آسیب مینای دندان فرد می شود و این می تواند منجر به انبوهی از مشکلات دندانی شود. مینای دندان قوی ترین قسمت بدن انسان است. این به عنوان سدی عمل می کند که از دندان ها در برابر چیزهایی که می تواند به آنها آسیب برساند، مانند اسیدهای تولید شده توسط باکتری هایی که در حفره دهان زندگی می کنند، محافظت می کند.



راههای درمان دندان قروچه در خواب بزرگ سالان کودکانه 2022



بیشتر بخوانید و بدانید هفته » راههای درمان دندان قروچه در خواب بزرگ سالان کودکانه 2022



مینا از لایه های داخلی دندان مانند عاج و محفظه پالپ محافظت می کند. محفظه پالپ بافت نرم و اعصاب دندان را در خود جای می دهد. افراد معمولاً هنگامی که محتویات آن در معرض بزاق، ذرات غذا و باکتری قرار می گیرد، دندان درد مداومی را تجربه می کنند.


دندان قروچه به معنای واقعی کلمه همان چیزی است که از نامش پیداست. اگر درمان نشود، تا زمانی که به محفظه پالپ برسد، دندان را ساییده می کند. بیمار در آن نقطه درد غیر قابل تحملی را تجربه می کند و دندانپزشک ممکن است برای پایان دادن به درد نیاز به برداشتن دندان های آسیب دیده داشته باشد.


با استفاده از نایت گارد، بیماران می توانند در صورت ساییدن دندان ها در هنگام خواب، آسیب وارده به دندان های خود را کاهش دهند. محافظ شب بخش عظیمی از نیروهای ایجاد شده توسط فک آنها را جذب می کند و به جای اینکه مینای دندان ها ساییده شود، محافظ دهان به جای آن فرسوده می شود.



راههای درمان دندان قروچه در خواب بزرگ سالان کودکانه 2022



انتخاب محافظ شبانه مناسب

هنگام انتخاب محافظ دهان برای دندان قروچه، بیماران دو گزینه اصلی دارند:


 محافظ دهان استوک

اینها ارزان ترین جایگزین برای کسانی است که دندان قروچه می کنند. آنها یک نوع دستگاه هستند، بنابراین بیماران نباید انتظار راحت ترین تناسب را داشته باشند. دستگاه استوکی که به درستی جا نمی‌شود می‌تواند منجر به نامرتبی دندان‌های فرد شود، که به نوبه خود می‌تواند منجر به اعمال نیروهای حتی بیشتر بر روی دندان‌های او شود.



راههای درمان دندان قروچه در خواب بزرگ سالان کودکانه 2022


اینها توسط دندانپزشک برای بیمار سفارشی می شوند و تناسب بسیار بهتری نسبت به جایگزین ها ارائه می دهند. آنها اثرات دندان قروچه را کاهش می دهند و حتی می توانند هم ترازی دندان های فرد استفاده کننده را بهبود بخشند. این دستگاه ها در آزمایشگاه دندانپزشکی ساخته می شوند، بنابراین ممکن است چند هفته طول بکشد تا آماده شوند.