سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راههای درمان دندان قروچه بعد لمینت دندان چیست

معایب لمینت های کامپوزیت سرامیکی متحرک ثابت چیست+ماندگاری

لبخند زیبا زدن یکی از فاکتو های اصلی زیبایی است. ظاهر دندان های شما عزیزان هموطن تاثیر قابل توجهی بر عزت نفس و اعتماد به نفس شما دارد. در عین حال، شما را جذاب تر و جوان تر می کند. اگر در لبخند زدن به دلیل فضای ناهموار بین دندان های خود احساس راحتی نمی کنید، دیگر مشکلی حل نشدنی نیست. با تشکر از دندانپزشکی زیبایی مدرن، می توانید در حین احوالپرسی با افراد دیگر از لبخندی زیبا لذت ببرید.لمینت کامپوزیت ونیر و لمینت متحرک دندان یا ثابت یک روش دندانپزشکی زیبایی و راه حلی پیشرفته است که از طریق آن می توانید از دندان های سفید مرواریدی و سالم لذت ببرید. آنها مواد نازک، ویفری، رنگ دندان و سفارشی هستند که به جلوی دندان های شما متصل می شوند و به انواع مشکلات دندانی رسیدگی می کنند.

تصمیم گیری در مورد اینکه کدام تکنیک برای شما مناسب است به مجموعه ای از معیارهای متفاوت می رسد. پس از بررسی دقیق مزایا و معایب ونیرهای دندانی، می توانید هر نوع را وزن کنید تا به یک نتیجه معقول برسید.لیمنت روکش های کامپوزیت دندان که به آن ها کامپوزیت ونیر نیز می گویند مواد انعطاف پذیری هستند که متناسب با دندان ها در دهان قرار می گیرند و عمدتاً برای اصلاح الگوی لبخند استفاده می شوند. این مزیت ظاهری متفاوت ایجاد می کند و اعتماد به نفس را برای مردم بالا می برد. روکش های کامپوزیت یکی از انواع روکش هایی است که کمک قابل توجهی به اصلاح طرح لبخند می کند. کامپوزیت طرح لبخند و دندان ها را سفید و جذاب می کند و در نتیجه اعتماد به نفس فرد بالا می رود. برای این منظور باید توسط دندانپزشک زیبایی انجام شود تا نتیجه رضایت بخشی حاصل شود.




ونیرهای کامپوزیت غیر مستقیم


ونیرهای کامپوزیت غیر مستقیم :

تفاوت اصلی بین ونیرهای کامپوزیت مستقیم و غیرمستقیم در فرآیند اعمال است - نه مواد واقعی مورد استفاده.دندان‌های شما همانطور که برای ونیرهای کامپوزیت مستقیم آماده می‌شوند، آماده می‌شوند، اما روکش‌ها به‌طور غیرمستقیم در خارج از دهان در مطب دندانپزشک شما یا در آزمایشگاه دندان‌پزشکی ساخته می‌شوند.شما مجموعه ای از روکش های موقت را تا زمانی که روکش های غیر مستقیم ساخته شوند دریافت خواهید کرد. در نوبت بعدی، ونیرهای کامپوزیت غیرمستقیم با یک لایه چسب بر روی دندان های شما اعمال می شود.ونیرهای کامپوزیت غیرمستقیم می توانند ساییدگی های بیشتری را تحمل کنند و در برابر شکستگی بهتر از نسخه مستقیم مقاومت کنند. با این حال، هزینه آنها بیشتر از ونیرهای کامپوزیت مستقیم است.


روکش های چینی

روکش های پرسلن به صورت سفارشی برای دندان های شما از پرسلن ساخته می شوند.دندانپزشک از دندان‌های شما اثر می‌گذارد، بنابراین روکش‌ها را می‌توان از قالب در آزمایشگاه دندان‌پزشکی ساخت، فرآیندی که ممکن است یک هفته یا بیشتر طول بکشد. در حین انتظار مجموعه ای از روکش های موقت دریافت خواهید کرد، درست مانند روکش های کامپوزیت غیرمستقیم.هنگامی که آماده شد، دندانپزشک پوسته های چینی نازک را به جلوی دندان های شما چسبانده و آنها را طوری شکل می دهد که تا حد امکان طبیعی به نظر برسند.



معایب لمینت های سرامیکی


معایب لمینت های سرامیکی:

 در صورت شکستگی یا بریدگی باید تعویض شوند. اگر دندان ها به میزان زیادی آماده شوند و به عاج برسد، باعث ضعیف شدن باند و از بین رفتن لمینت می شود. در دندان هایی با پوسیدگی های گسترده یا ترمیم های قدیمی قابل استفاده نیست پس از سیمان کاری و چسباندن شکل و رنگ آن قابل تغییر نبود. هزینه ها در مقایسه با درمان های مشابه بالاست  شایان ذکر است نسل جدید لمینت ها حدود 25 سال عمر می کنند و نیاز به آماده سازی کمی دارند.




ماندگاری لمینت های سرامیکی دندان:

لازم به ذکر است که طول عمر لمینت ها در درجه اول به رعایت دستورات پس از درمان بستگی دارد. و همچنین تجربه دندانپزشکی نقش بسزایی در افزایش طول عمر دارد.جویدن غذای سفت و سفت ممکن است منجر به خرد شدن لمینت شود. با رعایت بهداشت دهان و دندان می توانید طول عمر را افزایش دهید.لمینت ها به گونه ای طراحی شده اند که در صورت آسیب دیدن توسط دندانپزشک مجرب قابل تعویض هستند.دندان‌ها ممکن است در روزهای اول کمی حساس شوند، می‌توانید با استفاده از خمیر دندان‌های ضدحساسیت، این حساسیت را از بین ببرید.برای افزایش طول عمر لمینت ها باید دستورالعمل های دندانپزشک پس از عمل را به دقت رعایت کنید.




لمینت دندان چیست


لمینت دندان چیست:

لمینت های دندان عملکردی مشابه روکش ها دارند و گاهی اوقات این دو اصطلاح به جای هم استفاده می شوند. لمینت ها از این نظر متفاوت هستند که بسیار نازک تر هستند و برای قرار دادن آنها نیاز به برداشتن مینای کمتری دارند.دانستن تفاوت بین لمینت دندان و روکش دندان اهمیت دارد زیرا می تواند به بیمار کمک کند تصمیم بگیرد که کدام گزینه برای دندان ها و نیازهای لبخندش بهترین است. به عنوان مثال، افرادی که دندان‌های کج دارند یا دارای شکاف هستند، بهتر است روکش‌هایی را که انعطاف‌پذیرتر و پایدارتر از لمینت‌های دندانی هستند، تهیه کنند. با این حال، اگر مشکل تغییر رنگ یا تراشه های جزئی باشد، لمینت ها گزینه بسیار خوبی هستند زیرا سبک وزن هستند و نیازی به برداشتن مینای دندان ندارند.




آیا کامپوزیت ونیر از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند:

اکثر مردم بر این باورند که لمینت هیچ آسیبی به دندان وارد نمی کند. اما از آنجایی که آنها به عنوان یک بافت نرم روی سطح دندان قرار می گیرند، ممکن است باعث آسیب شوند. این به دلیل عدم وجود شکاف بین پوسته دندان و لمینت ها است. لایه نازک سرامیکی یا کامپوزیتی که روی دندان گذاشته می شود مانند بافت دندان می شود. در نتیجه در صورت آسیب به دندان، لمینت یا کامپوزیت نیز آسیب می بیند.


مزایای کامپوزیت ونیر چیست


مزایای کامپوزیت ونیر چیست:


اصلاح بدشکلی و نامنظمی دندان ها اصلاح الگوی لبخند بهبود رنگ زشت و شکستگی دندان نیازی به تراشیدن دندان نیست ایجاد رنگی مشابه با دندان های خود متقاضی ترمیم سریع دندان مقاومت در برابر فشار بالا هنگام جویدن نیازی به قالب گیری نیست



آیا کامپوزیت ونیر نیاز به برداشتن پلاک دارد:

بله، چون مواد به کار رفته در لمینت های دندانی رنگ می گیرند و برای از بین بردن رنگ های ایجاد شده باید توسط دندانپزشکان زیبایی بررسی و به دستور ایشان پلاک برداری انجام شود.



مزیت ونیر کامپوزیت نسبت به روکش سرامیکی چیست:

مزیت ونیر کامپوزیت نسبت به روش های دیگر این است که دندان ها بریده نمی شوند و آسیبی به مینای دندان وارد نمی شود. اما در مواردی که دندان بیش از حد معمول پیچ خورده باشد، نیاز به تراش دندان داریم، اما این موارد نادر است. لازم به ذکر است که برای حفظ سلامت لثه در طولانی مدت، کامپوزیت ونیر برای بهبود بی نظمی های معمول مناسب است، اما برای موارد سرور بیشتر پیشنهاد نمی شود. همچنین ونیر کامپوزیت را می توان بعداً دوباره اصلاح کرد، اما این امکان در لمینت های سرامیکی وجود ندارد.




آیا روکش ها دندان های شما را خراب می کنند:

روکش های دندانی دندان های شما را خراب نمی کنند. آنها ساختارهای دندانی شکلی هستند که روی دندان های موجود قرار می گیرند. هیچ گونه تخریبی برای دندان طبیعی شما ایجاد نمی کند. اما قبل از انتخاب روکش، لازم است تا حد امکان با پزشک خود در میان بگذارید.



آیا لمینت روکش دائمی است

آیا لمینت روکش دائمی است:

روکش های دندانی موادی به رنگ دندان هستند که روی دندان ها قرار می گیرند. از مواد کامپوزیت رزین یا پرسلن ساخته شده است. پس از ساخت روکش ها، به طور دائم به دندان های شما چسبانده می شوند. طول عمر روکش های دندانی بسته به جنس و کاربرد آن ممکن است بین 10 تا 20 سال باشد.


ونیرها چقدر دوام دارند:

روکش های دندانی بسته به مواد مورد استفاده دوام خواهند داشت. اگر روکش ها از پرسلن ساخته شده باشند، می توانند ده سال دوام بیاورند. اگر وضعیت بیمار به خوبی حفظ شود، می توان طول عمر روکش های چینی را تا 20 سال افزایش داد. رعایت بهداشت دهان و دندان برای ماندگاری ونیرها ضروری است.روکش ها نمی توانند سقوط کنند. آنها با چسبندگی دائمی به دندان متصل می شوند. در موارد نادر، روکش‌های دندانی به دلیل چسبندگی ضعیف یا اتصال ضعیف روکش‌ها به سطح دندان می‌افتند.


آیا می توانید ونیرها را مسواک بزنید:

بله، می توانید روکش های دندان را مسواک بزنید. پس از اتمام عمل دندانپزشکی، روکش های دندانی تبدیل به دندان های خود شما می شوند. می توانید طبق معمول آنها را مسواک بزنید. نخ دندان کشیدن ونیرهای دندانی نیز توصیه می شود. رعایت بهداشت دهان و دندان با شستشوی دهان با دهانشویه ضروری است.


چرا روکش ها گران هستند:

پس از اتمام معاینه دندان، دندانپزشک دندان را در ابعادی کاملاً متناسب با دندان های شما آماده می کند. ابزار و مته هایی که برای این منظور استفاده می شوند بسیار گران هستند. پس از پایان ساخت آزمایشگاهی روکش های دندانی، وظیفه دندانپزشک چسباندن روکش ها به سطح طبیعی دندان است. یک روش کامل دندانپزشکی شامل هزینه های آزمایشگاهی، هزینه مواد و هزینه های دندانپزشک می شود. به همین دلیل است که روکش های دندانی بسیار گران هستند.



چرا روکش ها گران هستند:



سخن اخر:

به دلایلی که در بالا ذکر شد، توصیه می‌کنیم در صورتی که بودجه شما اجازه می‌دهد، روکش‌های چینی را تهیه کنید، زیرا دوام بیشتری دارند و نتیجه زیبایی به مراتب بالاتری دارند.اگر به ونیرهای دندانی علاقه مند هستید، دریغ نکنید که با ما یک قرار ملاقات بگذارید تا به شما توصیه کنیم که چه نوع روکش هایی برای شما و شرایط شما بهترین کار را دارند.پیوندهنگامی که دندانپزشک شما روکش ها را از آزمایشگاه دریافت کرد، زمان آن فرا می رسد که آنها را به دندان های خود بچسبانید.


ابتدا دندانپزشک بررسی می کند که روی دندان شما قرار گرفته و رنگ مناسبی دارد. سپس با تمیز کردن، پولیش کردن و اچ کردن دندان شما را آماده می کنند. فرآیند اچینگ دندان را زبر می کند و به روکش اجازه می دهد تا به درستی به آن بچسبد.هنگامی که روکش با سیمان مخصوص روی دندان شما قرار می گیرد، دندانپزشک شما پرتو نور خاصی را روی آن می تاباند که مواد شیمیایی موجود در سیمان را فعال می کند تا آن را سفت کند.در نهایت، دندانپزشک سیمان اضافی را برمی دارد، بایت شما را ارزیابی می کند و تنظیمات لازم را روی روکش انجام می دهد. آنها ممکن است از شما بخواهند که برای یک قرار ملاقات بعدی مراجعه کنید تا محل قرارگیری روکش را بررسی کنید و مطمئن شوید که لثه های شما به خوبی به آن پاسخ می دهند.